مشاوره کنکور ارشد برق

کنکور کارشناسی ارشد برق، جزوات کنکور ارشد برق، منابع کنکور ارشد برق، class-konkoor.ir

مشاوره کنکور ارشد برق

کنکور کارشناسی ارشد برق، جزوات کنکور ارشد برق، منابع کنکور ارشد برق، class-konkoor.ir

سفره ی هفت سین باپروفسور محمود حسابی ودانشمند بزرگ جهان ،آلبرت ا

درزمان تدریس در دانشگاه پرینستون ،دکتر حسابی تصمیم می گیرند سفره هفت سینی برای انیشتین وجمعی از بزرگترین دانشمندان دنیا از جمله بور،فرمی ،شورندیگر،دیراگ ودیگر استادان دانشگا ه بچینند وایشان رابرای سال نو دعوت کنند.


نقل است که : آقای دکتر خودشان کارت های دعوت راطراحی می کنند وحاشیه آن را باگل های نیلوفر که زیر ستون تخت جمشید هست تزیین می کنند ومنشاءومفهوم این گل ها را هم توضیح می دهند .چون می دانستند وقتی ریشه مشخص می شود، برای طرف مقابل ،دلدادگی ایجاد می کند. دکتر می گفت:« برای همه کارت دعوت فرستادم وچون می دانستم انیشتین بدون ویلونش جایی نمی رود، تاکید کردم که سازش را هم باخود بیاورد .همه سروقت آمدند اما انیشتین ۲۰دقیقه دیرتر آمد وگفت:« چون خواهرم را خیلی دوست دارم خواستم اوهم جشن سال نو ایرانیان راببیند.» من فورا یک شمع به شمع های روشن اضافه کردم وبرای انیشتین توضیح دادم که ما درآغاز سال نو به تعداد اعضای خانواده شمع روشن می کنیم واین شمع را هم برای خواهر شما اضافه کردم. به هرحال بعد از یک سری صحبت های عمومی انیشتین از من خواست که بادمیدن وخاموش کردن شمع ها جشن راشروع کنم .من درپاسخ به اوگفتم :ایرانی ها در طول تمدن ۱۰هزار سال شان حرمت نور وروشنایی را نگه داشته اند و از آن پاسداری کرده اند. برای ماایرانی ها ،شمع نماد زندگی است ومامعتقدیم که زندگی در دست خداست وتنها او می تواند این شعله را خاموش یا روشن نگه دارد.»

آقای دکتر می خواست اتصال به این تمدن را حفظ کند ومی گفت: بعد ها انیشتین به من گفت :«وقتی برمی گشتیم به خواهرم گفتم حالا می فهمم معنی یک تمدن ۱۰هزارساله چیست. مابرای کریسمس به جنگل می رویم و درخت قطع می کنیم وبعدبا گل های مصنوعی آن را زینت می دهیم، اما وقتی از جشن سال نو ایرانی ها برمی گردیم ،همه ی درخت هاسبزاند ودر کنار خیابان گل وسبزه روییده است.» 
بالاخره آقای دکتر جشن نوروز را باخواندن دعای تحویل سال آغاز می کنند وبعد این دعا را تحلیل وتفسیر می کنند . به گفته ی ایشان ،همه درآن جلسه از معنای این دعا ومعانی ارزشمندی که درتعالیم مذهبی ما است شگفت زده می شوند. بعد با شیرینی های محلی از میهمانان پذیرایی می کنند .

آقای دکتر تمام وسایل آزمایشگاه فیزیک را که نام آنها با «س»شروع می شد توی سفره ی چیده بود ویک تکه چمن هم ازباغبان دانشگاه پرینستون گرفته بود. بعد توضیح می دهد که این درواقع هفت چینی یعنی ۷ انتخاب بوده است. تنها سبزه با «س»شروع می شود به نشانه ی رویش ،ماهی با «م»به نشانه ی جنبش ها ،آینه به نشانه یکرنگی ،شمع با«ش»نشانه ی فروغ زندگی و....،همه متعجب می شوند وانیشتین می گوید:آداب وسنن شما چیزهایی رااز دوستی احترام وحقوق بشر وحفظ محیط زیست به شما یاد می دهد آن هم در زمانی که دنیا هنوز این حرف هارانمی زند ونخبگانی مثل انیشتین ،بور،فرمی ،دیراک این مفاهیم عمیق رادرک می کردند . بعد یک کاسه آب روی میز گذاشته بودند ویک نارنج داخل آب قرار داده بودند .آقای دکتر برای میهمانان توضیح می دهند که این کاسه ۱۰هزارسال قدمت دارد آب نشانه فضاست ونارنج نشانه کره ی زمین است واین بیانگر تعلیق کره زمین درفضاست .انیشتن رنگش می پرد ،عقب عقب می رود و روی صندلی می افتد وحالش بد می شود. از او می پرسند که چه اتفاقی افتاده است ؟می گوید : 
"مادرمملکت خودمان ۲۰۰سال پیش دانشمندانی داشتیم که وقتی این حرف رازد ،کلیسا اورا به مرگ محکوم کرد،اماشما از ۱۰هزارسال پیش این مطلب را به زیبایی به فرزندان تان آموزش می دهید. علم شماکجا وعلم ما کجا ؟!" 
چقدرزیبا آقای دکتر به بهانه نوروز فرهنگ واعتبار ملی خودش را به جهانیان معرفی می کنند .


سال نو را به شما عزیزان تبریک میگویم و از خدا سال خوبی را برای شما آرزو میکنم.

با تشکر از خبرگزاری ایمنا


جزوه الکترونیک جلسه ششم

با سلام

لطفا جزوه جلسه پنج شنبه(دستنویس کلاسی خودم) را از اینجا دانلود کنید.

جزوه خام الکترونیک پنج شنبه(جلسه ششم)

لطفا فایل pdf جزوه (خام) جلسه فردا را از اینجا دانلود کنید و برای کلاس همراه داشته باشید.

جزوه خام الکترونیک (جلسه فوق العاده سه شنبه)

دانشجویان عزیز میتوانند جزوه خام الکترونیک جلسه فوق العاده سه شنبه را از اینجا دریافت نمایند.

جزوه الکترونیک جلسه سوم

دانشجویان الکترونیک مدرسان میتوانند جزوه کلاسی جلسه سوم را از اینجا دریافت کنند.

جزوه جلسه سوم الکترونیک مدرسان شریف

جزوه خام الکترونیک برای جلسه فردا (مدرسان شریف) را از اینجا دانلود کنید و برای کلاس همراه داشته باشید.

جزوه تحلیل ac جلسه دیروز

دانشجویان مدرسان شریف میتوانند از اینجا فایل pdf جلسه دیروز را دانلود کنند.

قابل توجه دانشجویان مدرسان شریف

دانشجویان جزوه صورت سوالات جلسه فردا(پنج شنبه) را از اینجا دانلود کنند.

لازم به ذکر است جزوه سوالات خام می باشد و برای دانشجویان دیگر قابل استفاده نمی باشد.


200 رتبه محل قبولی کنکور ارشد 91

200 رتبه و محل قبولی از نتایج نهایی کارشناسی ارشد برق 91 از این سایت قابل دریافت می باشد!