مشاوره کنکور ارشد برق

کنکور کارشناسی ارشد برق، جزوات کنکور ارشد برق، منابع کنکور ارشد برق، class-konkoor.ir

مشاوره کنکور ارشد برق

کنکور کارشناسی ارشد برق، جزوات کنکور ارشد برق، منابع کنکور ارشد برق، class-konkoor.ir

تحلیل درس به درس کنکور ارشد 92 (قسمت دوم: مدار 1و 2)

مباحث درس مدارهای الکتریکی معمولا به طور سلسله مراتبی و با یک توالی منطقی تکامل پیدا می کنند. به این معنا که مباحث هر فصل، وابسته به فصول قبل است و برای تسلط بر آن ها، دانستن موضوعات قبلی و تسلط بر آن ها ضروری است. بر همین اساس، هر سوال مدار معمولا به طور طبیعی ترکیبی از چندین مبحث را در خود دارد و به همین دلیل، شاید جداسازی سوالات بر حسب سرفصل کار منطقی ای نباشد.

با نگاهی به سوالات می توان دریافت که سوالاتی که به طور مستقیم از مباحث درس مدارهای الکتریکی 1 طرح شده 4 سوال و مابقی سوالات (8 سوال) از درس مدارهای الکتریکی 2 مطرح شده است. بنابراین، برای کسب حداقل نمره قابل قبول در این درس، نیاز است که درس مدارهای الکتریکی 1 به طور کامل و دقیق و موشکافانه مطالعه گردد. اما برای کسب نمره ممتاز و عالی، این کار به هیچ عنوان کافی نیست و تسلط کامل بر درس مدارهای الکتریکی 2 نیز ضروری خواهد بود. از لحاظ بودجه بندی در سال 92 یک سوال از بخش مبانی مدارهای الکتریکی، قضایای اولیه مدار و قضایای تونن و نورتن , یک سوال از بحث مدار های مرتبه ی دوم, دو سوال از تحلیل حالت دائمی سیسنوسی, یک سوال از مبحث گراف‌های شبکه و روش‌های تجزیه و تحلیل مدار و مدار دوگان , از القا کنائی متقابل یک سوال, از معادلات حالت یک سوال, از تبدیل لاپلاس، توابع شبکه و فرکانس طبیعی دو سوال و در نهایت از بخش های قضایای شبکه و شبکه‌های دودریچه‌ای هر کدام یک سوال مطرح شده است.

همچنین نیاز به تذکر نیست که سوالات درس مدارهای الکتریکی، همانند سایر دروس کنکور، سال به سال به سمت مفهومی تر شدن پیش رفته اند. به خصوص در سال های اخیر با کاهش تعداد سوالات هر درس، این موضوع اهمیت بیشتری به خود گرفته است. ضمن آن که سوالات این درس به طور کلاسیک نیاز به انجام محاسبات قابل توجه و تجزیه و تحلیل ریاضی دارند و حل چنین سوالاتی، در صورتی که دانشجو تسلط بالایی بر مباحث درس و نیز سرعت بالایی در محاسبات ریاضی نداشته باشد، وقت گیر خواهد بود و یا در بسیاری از مواقع، منجر به جواب صحیح نخواهد شد. بر همین اساس، برای افزایش تسلط بر مفاهیم درس مدار و نیز کاهش زمان محاسبات ریاضی، تمرین زیاد و حل نمونه سوالات متنوع و فراوان بسیار مفید و حتی ضروری است.

منبع: مدرسان شریف                                                                              ادامه دارد....

نظرات 1 + ارسال نظر
علی شنبه 31 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 10:01 ب.ظ

سلام
من واسه تابستون کلاس کنترل و مدار تقوی
ماشین پژمانفر
ریاضی معتقدی ثبت نام کردم .
به نظر شما چطوره؟؟
یه سوال دیگه اینکه به نظرتون تا زمان شروع کلاسها درسایه دیگه رو بخونم و زیاد به این درسا توجه نکنم؟؟؟

سلام
عالیه فقط قبل از شروع کلاس ها حداقل ریاضی مهندسی و مدار یک را خوب بخون سر کلاس بازدهی بیشتری داشته باشه

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد